10 maj 2014

Jag skulle väl kunna börja med att säga att det har varit en händelserik dag på jobbet. 

Det var drygt en timme kvar tills mitt pass skulle ta slut. Vi hade upptäckt att fritösen inte betedde sig som den egentligen borde ha gjort. Värmen hade blivit för hög och rök kom ifrån oljan. Vi bestämde oss för att försöka kväva röken och stänga av fritösen så att möjligheten till att låta temperaturen sjunka skulle finnas. 

Vi tog emot kunderna som vanligt tills röken påverkade oss som personal allt mer när vi andades in. I nästa sekund hördes en stor smäll, jag vände mig om för att se vad det var och möts av lågor under fritöslocket. Utan att ens tänka mig för skriker jag ut "det brinner", får lite smått panik och backar därifrån. Jag tror vi alla både som personal och kunder var lite smått chockade.

Hela händelsen slutade med att restaurangen fick stängas ner pga röken. Medans brandbil, polis och ambulans kom till platsen satt vi fyra som jobbade ute på en bänk och huttrade men samtidigt pratade högt och avbröt varandras meningar om vad som just precis hade hänt. 

Det var så jävla coolt att uppleva detta på något sätt, men ändå skrämmande när man vet att allting sker på ett ögonblick. 

Det är väl också därför jag sitter uppe och skriver detta nu, jag är fortfarande i chock och kan inte riktigt varva ner. Vilket jag borde ta och göra nu om jag ska orka med morgondagen. Det ska bli så skönt med helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0