18 september 2014

Ta mig bort från overkligheten.
Ta mig bort från mina tankar.
 
Jag har överlevt en muntlig redovisning, att plugga, och att lämna Skara (om så bara till grannstaden). Det är nästan uppenbart att ett bombnedslag gör sig redo. Och det var sant. Jag flydde fältet, slängde mig upp ur soffan hos min syster och satte mig på bussen påväg hem inom tio minuter. I nästa stund satt jag i min säng, ensam. Vad fan hände?
 
Jag skakade av okontrollbarhet. Levde jag i en dröm? Jag vet fortfarande inte. Men nu har jag redan glömt händelseförloppet. Även om jag grubblade över det för bara någon minut sedan. Jag är rädd.
 
----
 
Imorgon har jag namnsdag. Det är ingenting märkvärdigt med det. Jag funderar på att tillbringa fredagskvällen hemma hos min syster som jag blivit erbjuden, för att ta igen den tiden som jag gick miste om ikväll. Och för att jag behöver det. Det går inte sitta hemma, det går bara inte.


"Thought I couldn't do this but I'm fine, 'cause you're by my side"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0