11 december 2013

Jag har tusen tankar att få ur mig men som inte går att formulera ut i ord. För tänker på det mesta det gör jag, låttexter, ärr, vänner, kärlek, skolan, jobb, livet, framtiden. 
 
Låten "Utanför din dörr" av Stiftelsen spelas om och om igen på min spotify, varför vet jag inte, men den slår mig rakt i hjärtat med sådan kraft. Det gör ont. Och däremellan varierar jag mer otänkbaralåtar i andras ögon, så som "Face down" av The Red Jumpsuit Apparatus, "Speeding heartbeats" av Chemical Vocation och "Have faith in me" av A Day To Remember. Spelar som vanligt högsta volymen för att döva ångesten i samband med att inte förstöra mig..
 
Jag hade lovat Elin att gå med till stan för att se skolans förening "MV" musikensvänner, stödja musikhjälpen 2013. Jag fick vika av för musten hade sugits ut ur mig. Reagera när det ringde på dörren gjorde jag knappt och där utanför stod Elin med en chokladkaka och med öppna armar till en kram. Min fina vän, och det bästa jag har. Kände skam över att stanna kvar hemma, men som sagt, ingen kraft till att ens försöka utan återgick till min säng och weheartit. 
 
 
Därefter har jag deppat för jag saknat kärlek och  varma killkramar. Även om jag i just den stunden skrev till personen jag önska vore min. Han är fin.
 
Jag har också gett några försök till att plugga, för jag behöver vara mer strukturerad nu. I måndags fick jag ett samtal från arbetsplatsen jag sökt till. Jag har fått jobb, inget drömjobb och inget med min linje att göra. McDonalds. Men jag behöver pengarna, för att leva som en självständig student går inte ihop annars. Utbildningen börjar på måndag, jag kommer jobba deltid. Spännande, utmanande och framförallt en stolthet hos mig själv. Jag lyckades få chefen att tycka om mig, gav ett bra intryck. Visste inte att jag kunde sådant. 
 
Det är på tiden att lägga ner tid och intresse. Jag halkar inte längre in på ett bananskal. Nu måste det planeras. 
 
På tal om planering så borde jag stänga ner min data och lägga mig. Lovade mig själv att försöka komma till sängs innan 22 för att försöka ta igen lite sovtid. De tre senaste nätterna har jag sovit 4-5 timmar och dessutom vaknat ett antal gånger. Ugh. 
 
Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: erica björkander

Ååååååh vad myyyysigtt!

2013-12-23 @ 09:56:16
URL: http://bjoorkander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0