17 november 2013

 
Jag har inte vistats utomhus sen i fredags eftermiddag. Om man inte räknar med den korta springturen ner till soptunnan, men det gör jag inte. Har alltså inte varit ute på två dagar. Inte undra på att jag är trött i huvudet. 
 
Sätter ett kors i taket att jag kom ut idag. Däremot var det tungt att resa sig ur soffan, men kunde inte missa att träffa Elin. Min fina vän. jag har saknat henne. 
 
Vädret har varit lovande, ganska behagligt (åtta grader). Så vi beslutade oss för att ta en fotorunda genom stan. Vilket var mysigt, och vi har mer eller mindra kommit överens om att kameran ska hänga med oftare dit vi beger oss. Det är en utmaning som jag är redo att ta. En rolig sådan. Hur det sedan kommer gå, det är en annan historia. 
 
Efter en timmes gående frös fingrarna. Vi gick till Nockes café, där jag bjöd Elin på té och jag tog en kopp varm choklad. Instagramma skulle det också göras. Haha. Därefter småpratade vi mest om skolan, vilket är ett återkommande samtal flera gånger per dag. Ugh. Men även andra samtalsämnen kom till tals. Det var behövligt.
 
Hur mer ska jag sammanfatta denna söndag? Jag kan iallafall säga att jag önska att det vore söndag imorgon och inte idag.. Småtjurar lite över att jag har praktik imorgon. Det betyder att jag borde lyfta rumpan ifrån Elins säng och gå hem. Gå hem och duscha bland annat.. Fast jag vill verkligen inte... söndagsångesten.
 
"Du har ju iallafall klarat av två veckor av praktiken, nu har du ju bara tre kvar" - Elin 
Det ger mig ingen större motivation. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0