1 december 2013

Jag lever mitt osunda liv. Med ångest, med oro, med viktuppgång och viktnedgång. Med tankar som säger att någon annan förtjänar att leva istället för mig. Någon som egentligen varit god nog men av en olyckshändelse bara försvunnit. 
 
Orkar inte med livet.. jag orkar inte. Orkar inte. Vill inte. Kan inte. 
 
Jag borde se mig om, det vill säga leta efter nya möjligheter och nya chanser till ett bättre liv. En förändring det är allt. Men det är just det, EN förändring som är så stor. Förändringen är jag med mina hjärnspöken. När dom är borta kan jag leva ett mer normalt liv. Med mindre ångest, med mindre mardrömmar, och med mindre tårar. Förhoppningsvis ha en helare själ, men fortfarande en trasig kropp. 
 
Jag har inga glädjebesked. För nu går det bara utför i julstress och kraftigare ångest. Det är 23 dagar kvar till julafton och jag har inte köpt in en ända julklapp. Jag minns att jag på höstlovet sa att jag skulle vara ute i tid, men som väntat sitter jag nu och känner svetten rinna nerför pannan. Jag kommer inte hinna. För jag kommer ligga hemma i panik och brista. Jag vill inte fira jul. Ugh. 
 
Men för att skriva om annat. Idag har jag träffat Elin och Sara, dock mer frånvarande med ingen ork och som en dålig lyssnare. Har trots detta gått på stan och kollat på tomtepraden och undvikit människor jag inte velat tala med. Seriöst. Jag är så trött på mig själv. Såpass trött att jag faktiskt tänkte säga godnatt och låta musiken söva mig även om jag så skulle bli döv.
 
Imorgon går jag in på 5:e veckan av min praktik, också den sista, 8-17 i fyra dagar. Jag är så inte taggad.

Kommentarer
Postat av: Sara :3

Vi ska iallafall fira jul!! :D för jag har en julklapp till söta dig! :D :D
kramis på dig <3

2013-12-02 @ 18:17:04
URL: http://TheXkawaii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0