6 december 2014

Igårkväll flydde jag fältet för att tårarna envist trängde sig ut ur mig. Jag orkade inte kaoset, jag orkade inte att ångesten och de mänskliga orden tog mig levande. Så jag försvann ut i regnet, gick på de minst befolkade gatorna med högsta musiken i mina lurar och kände hur mina ben blev allt svagare. Jag ville rensa tankarna, ville rensa hela själen men livet klängde fast runt mina axlar. Istället för att gå hem gick jag till Elin, (även om det nästan känns som mitt hem). Det är hon jag behöver för att andas, för att leva, för att orka. Jag stannade kvar över natten, även om det så blev en sömnlös en, men jag hade en fin katt som jag delade sängen med. 
 
Jag har världens aboslut bästaste vän. 
- Jag älskar dig Elin!
 
 
Idag, eller imorgon ska jag försöka slå in julklappar, fixa födelsedagspresent och baka julgodis. Jag borde duscha, för att både jag och Elin har kommit överens om att jag luktar prickigkorv. Ugh. Men jag orkar inte, jag har inga planer på att ta mig utanför lägenheten förän på måndag. Så... det är okej att stinka korv när man ändå sitter instängd på sitt rum tycker jag. 
 
Det var det. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0