8 maj 2014

I skrivandets stund sitter jag och pluggar, eller egentligen inte längre när jag sitter och skriver här. Idag har jag varit produktiv, tagit vara på all tid som dagen har haft ett erbjuda mig. Jag har sovit ut kan man säga, iallafall haft sovmorgon i en timme, därefter har jag varit lagom närvarande på lektionerna i skolan. Jag kan äntligen säga att jag har lämnat in min kompletteringsuppgift och har numera kunnat starta upp på nästa uppgift som jag nu har kommit halvvägs på, även om jag så har en lång bit kvar är jag ändå stolt, för att jag har dessutom jobbat idag. 
 
Jag har börjat gilla att vara med i sociala sammanhang. Låt mig säga uppskatta. Jag har helt slutat bry mig om vad andra tycker om mig och kör numera bara på med min personlighet som Fredrika Åkervall. Jag vet att det finns de som uppskattar mig, och om inte, so be it. För jag är trött på att vara en "outsider".
 

Annars då, jag känner mig i dagsläget i balans med min vardag trots att inlämningar och prov väller över mig tills jag inte längre får någon luft. Men mer än så är det inte värt att säga. Jag har börjat arbeta bort muren bit för bit. 
 
Imorgon är det fredag. Helg kan man säga. Jag ska jobba hela kvällen, 16:30-23, jag försöker att gilla denna situationen också. Så därför ska jag "ta tummen ur rumpan" för resten av helgen är jag ledig, LEDIG. Jag minns inte när det hände sist sen jag blev anställd. En ledig helg, och jag har saker planerade. Tjooohooo! 
 
Nu har klockan tickat på alldeles för snabbt. Tror det är dax för mig att slänga ner både block och data på golvet så att jag kan få mig lite sömn inatt och troligtvis orka ta mig upp ur sängen. Det är ju typ ett måste, jag hatar måsten.
 
Godnatt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0