we build then we break

 

Hej. Hallå. Hur mår ni?

Jag hoppas ni mår bra även fast jag varken ser er eller hör er. Själv är jag lite sådär smått förbannad och ångestig, ni vet, så som jag brukar ha det. Jag vet att fåtalet som läser min blogg roas av att se hur jag går under ytan. Jag tänkte bara säga, fan för er. Jag är trött på idioter som er, jag är trött på världen. Fan för hur ni människor beter er. Ännu mer fan för att jag ska behöva se på er varje dag på ett eller annat sätt. Fan. Jag blir äcklad. Verkligen fan för er.

Det finns gränser som ingen förstår, som flera gärna klättrar över. Det finns en sanning av en anledning, men som alltid ändras till motsatsen.  Det slutar med att det enkla genast blir komplicerat. Varför ska ni krångla till det? Jag bara undrar om det är någonting som ni kommer skratta åt när ni blir äldre. Troligtvis gör ni inte det.

Jag har fått ta emot hot, slag, kränkningar etc.  Jag har låtit folk spotta på mig för att jag varit för feg att säga emot. Av rädsla har jag låst in mig på skolans toaletter och vissa dagar gick jag inte ens dit. Jag fick kommenterer över internet om hur jag kunde stå ur med mig själv, att jag lika gärna kunde gå och dö. Det värsta var inte vad jag blev utsatt för, utan att jag inte fick ha makten utöver mitt egna liv. Av rädsla har jag hållit alla påhopp för mig själv, men nu ger jag blanka fan i allt.  

Jag skadade min hud, min kropp, min själ för att ta itu med min egen ilska. Mina vänner blev fiender. Jag var ett vrak som letade efter en utväg. Ett rop på hjälp. Jag hatade livet, jag hatade allt och jag var bara liten och försvarslös.

Vad som gör mig så förbannad är att ni nu inte inser är att jag har slutat bry mig. Det spelar längre inte någon roll hur mycket ni skrattar åt mig, hur mycket ni försöker håna mig, eller hur mycket ni försöker hota mig. Ni förstår inte att idag gör ni mig bara starkare, att det är ni som ger mig energi och att det ni som har hamnat i underläge. Jag gratulerar, nu är era liv skit och jag kan inget annat än att applådera åt era hjärtlösa as som inte har förstått vad jag har utsatt min kropp för. #fuckmobbning

Förövrigt så var det skönt att få det ur systemet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0