23 september 2014

Istället för att plugga. Och för att Elino sa till mig.

 

1. Namn? – Freddie
2. Exakt ålder? – 18 bast + 3 månader.
3. Vart bor du? – I Skara
4. Bor tillsammans med? - Mamma, pappa, två bröder och delar rum med ett udda marsvin.
5. Husdjur? – Som jag redan råkade nämna här ovan, ett marsvin vid namn Sally, hon är fyra år och lever nu mera ensam i sin bur sen min lilla Trixie dog.

 
6. Färg på ditt hus? – Jadu? Beige (jag och det här med stavning) Sandfärgat kanske. Jävligt tråkig färg iallafall.
7. När är du född? – 1996.
8. Klass? Vård och omsorg - ett program som jag starkt ångrar att jag valt.

9. Vilket år tar du studenten? – 2015, soon we will be there!
10. Något jobb? - Ja, på en varm snabbmatsresturang där jag springer runt 3-4 gånger i veckan vid sidan av mina studier.
11. När ska du sova ikväll? – Förhoppningsvis innan klockan hinner passera midnatt, så att jag kanske slipper att sova på lektionerna.
12. Duschat idag? – Nej, jag gjorde en ansträngande duschning igårkväll.
13. Kramat någon idag? – Nej, min kudde möjligtvis.
14. Pussat någon idag? – Nej.
15. Vad har du ätit? – En plågsam frukost, bestående av vaniljyoughurt och ett par äckliga flingor, eller så fanns bara inte aptiten där.
16. Dagens klädsel? – Ett par förstora mjukisbxor och t-shirt, + en filt hängandes över axlarna som hänger med mig vart jag än går.
17. Dagens smink? – Helt sminklös.

 

18. Dagens sötnos? – Låt mig få säga Sally.
19. Dagens roligaste? – Det har inte hänt något dugg roligt idag.
20. Har du många vänner? – Antalet spelar ingen roll, jag har tillräckligt med fina vänner som går att lita på. That's the point.
21. Vem kramade du senast? – Elin.
22. Hur många har varit otrogna MED dig? – Ingen.
23. Vem pratade du med i telefon senast? – Pappsen
24. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Syrran, som bjöd in mig att fira henne på fredag och undrade efter ett cheesecake recept. Muy interesante.

FAVORIT...

25. Film? – Allt för min syster.
26. Låt? – Please don't say you love me - Gabrielle Aplin


.

27. Mat? – Det kommer alltid att vara tacoos ♥
28. Dryck? – Jag är en vattenfantast. Nästintill det, apelsinfestis.
29. Stad? – Utan tvekan Göteborg, eller kungshamn/smögen. Jag gillar kusten luften.
30. Land? – Jag har alltid velat åka till England, eller USA.
31. Ämne i skolan? – Har haft svårt att hitta ett favoritämne. Alla ämnen tynger för mycket.
32. År? – Alltifrån 2012 fram tills nu. Gymnasietiden har varit händelserik.

SENASTE...

33. Personen du tänkte på? – Min syster.
34. Drickan du drack? – Räknas vatten? Annars kan det varit colan jag hällde i mig igårkväll efter jobbet.
35. Gången du spydde? – Som tur är, ett tag sen.
36. Gången du grät? – Förra veckan.
37. Pizzan du åt? – Någon pizza som jag delade tillsammans med Louise för nån vecka sen eller två.
38. Gången du var i göteborg? – Minns inte om jag åkte dit i somras, eller om jag jobbade för mycket. Annars bar det alldeles för länge sen.
39. Gången du var i stockholm? – Kan året varit 2010?
40. Gången du var hög? – Aldrig.
41. Personen som såg dig gråta? – Kan ha varit mamma, för att tårarna klarade jag inte av att hålla inne.


ANTINGEN ELLER:

42. Svart eller vitt? – Svart
43. Hund eller katt? – Hundar utan tvekan.
44. Ut och festa eller hemma och mysa? – Festar gärna! Men hemmakvällar är mysiga med rätt person.

45. Tv-spel eller datorspel? – Helt klart TV-spel.
46. Singel eller upptagen? – Vill gärna vara upptagen, men det har alltid varit en början på en ny berg och dalbana.. Så just nu singel.
47. Lunarstorm, helgon eller playahead? – Lunarstorm, 
48. Ragga eller bli uppraggad? – Det är fint att bli uppraggad, så länge det inte bli för överdrivet.
49. Big Brother eller Paradise Hotel? – Ärligttalat, har jag inte sett något utav dom.
50. Svart hår eller blondt? – Blondie.
51. Blåa ögon eller bruna? – Bruuunaaa.

52. Choklad eller lakrits? – Choklad.
53. Göteborg eller stockholm? – Göteborg 
54. Högerhänt eller vänsterhänt? – Höger
55. Coca-Cola eller Fanta? – Cola 
56. Pizza eller kebab? – Pizza
57. Randigt eller prickigt? – Randigt
58. Älska eller älskas? – Båda, but if I should choose, älskas.
59. Leva eller dö? – Leva. För att inte missa fina upplevelser.



ANTAL:

60. Personer du älskar? – Det är en del.
61. Personer du hatar? – Hatar är ett stakt ord. Men visst finns det några.
62. Personer som sagt jag älskar dig? – Inget jag räknat på. Men skönt att känna att man betyder något.
63. Personer som hatat dig? – Hmm.
64. Glassar du ätit på en dag? – Säkert en 3-4 stycken.
65. Festivaler du varit på/ska på detta året? – Tyvärr inte varit på några festivaler iår och blir nog inga heller.
66. Gånger du haft minnesluckor? – Vet inte. Det händer lite då och då.
67. Piercingar har du? – Har bara tre stycken i öronen, funderar på att utöka det med två till.
68. Personer du saknar just nu? – Ett par stycken.
69. Gånger ditt hjärta brustit? – Flera gånger.

VEM:

70. Vill du kyssa nu? – Egentligen en, men ändå inte.
71. Ska du träffa imorgon? – Klassen.
72. Sjöng du senast för? – Louise?
73. Hade du senast en MSN-konversation med? – Hahah, om jag ändå skulle minnas det.
74. Spelade du tv-spel med senast? – Kennybenny.
75. Vill du ta med på en romantisk resa nu? – Ett par nära vänner och bara ha det het jävla awesome.
76. Vill du kasta en sten i huvudet på – Idioten som en gång kastade en sten i huvudet på mig.
77. Förtjänar att dö? – Vill inte vara så rak på sak.
78. Vill du sova brevid inatt? – En gosig kille.

VAD:

79. Gör dig glad? – Mina fina vänner.
80. Gör dig ledsen? – Att bli sårad.
81. Vad vill du helst göra nu? Åka iväg till ett ställe som får mig att tänka på annat än skolan.

 
82. Önskar du att du slapp göra? Plugga.
83. Vill du ha nu? – En chokladkaka. Och en smartare hjärna.
84. Önskar du dig i födelsedagspresent? – Mer kameraprylar. Mer erfarenhet.

85. Längtar du till? – Att ta studenten och flytta hemifrån.
86. Tycker du om dina betyg? – Acceptabla.
87. Ångrar du i ditt liv? – Att jag litat på alldeled för många människor.
88. Är det bästa som har hänt dig? – Det finns många bra stunder som hänt mig. Och jag låter det påminna mig varje dag.
89. Varför gjorde du detta? – För att Elino utmanade mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0